Rabu, 25 Mac 2009

wajdi da makan nasi die..

Dicatat oleh fahamianna di 11:49 PG 0 ulasan
amacam hensem x sayer cik ngah????nilah budak yg suke nk main ngan org..bile diagah bukan men lagi...tarikh keramat buat abi n umi..24.3.09 wajdi dah makan nasi..yeye..nasi die punyelah bukan nasi org tue makanlah..nak tercekik klu makan yg org tue punye..bile dah suap tu xnak berenti plak..siap tgn die yg sibuk nk pegang tgn org...nak menolonglah katekan..wajdi kan anak yg soleh sentiasa tolon umi n abi he3..xpe wajdi bile besar jd hafiz eh..cik ngah doakan wajdi jadi anak soleh penyejuk maate ayahbonda..xlupe jase abi n umi bile dah besar nnti yer..eee..cik ngah geram budak ni gigit kang baru tau..skrg tgl dlm 2 mggu lagi wajdi da nk masuk 6 bulan..dah xlame yer wajdi nk tggl cik ngah kat sini..sedih cik ngah tau xder kawan nk ngenat..nak ikut jgaklah balik mesia..sudah pon diberi lampu hijau..sukenye hati..nak balik...sape nak ikut balik mesia cepat angkat kaki...n boleh blah lah..ape2 pon nak balik pikir byk kalilah..sape yg nk sponser tiket kapal terbang cepat2 bgtau kat sayer yer..he3...kat sini jgak nak ucapkan mabruk n tahniah buat ustaz asri n kak zuriati atas kelahiran puteri mereka..

Ahad, 22 Mac 2009

biarlah hati menceritakan segalanya....

Dicatat oleh fahamianna di 9:22 PG 1 ulasan


gambar itu telah cukup membuat diri ini terasa sayu....sayu teringatkan ayah bonda dan keluarga...walaupun kalian semua jauh di mata tapi tetap tersemat di hati ini...kasih syg yg kalian curahkan buat diri ini tidak ternilai oleh intan berlian..walaupun pada mulanye sewaktu menjejakkan kaki ini di bumi mesir yg tandus dan gersang tetapi subur menghijau dgn lembah ilmu ...bertekad tidak akan pulang selagi diri ini tidak membawa bersama segulung ijazah..tapi apakan daya takdir Allah menentukan segalanya..akur dgn ketentuan akhirnya pulang jgak ke pangkuan keluarga...slpas 3 tahun menjadi perantau yg sentiasa rndukan keluarga di sisi...tarikh 4 julai 2008 bertolak dr egypt ke klia..selamat tiba 5 julai..air mate menitis syahdu melihat keluarga tercinta yg tlh lame dtinggalkan...adik2 yg lame xbertemu wajah hnye mesej n ym..mak ayah yg dah kelihatan kedut tua mereka..bekerja keras membesarkan anak2 smpai menara gading...mak ayah wang ringgit tidak mampu aku hulurkan membalas jasa kalian..tapi kalian doalah diri ini menjadi anak yg solehah yg mampu mendoakan kalian semasa kalian hidup jg meninggalkan dunia yg fana ini....itu sajelah yg mampu anakmu ini lakukan..ape aku nak melalut sebenarnye ni..entahlah bile buke folder fahamianna tibe2 ternmpaklah gambar ni..n then terus teringat kat mak ayah yg telah byk berjase memerah keringat mencurah tenaga dlm mndidik dan membesarkan anak2 mereka...mak ayah kalian tetap teratas di hati ini...doalah diri ini tabah dlm menghabiskan sisa2 kehidupan dlm mencari sebutir mutiara..mutiara yg tidak dpt dijual beli oleh wang ringgit..bekalan buat khidupan yg sementare ini menuju ke jalan abadi..mak ayah doalah anakmu ini agar raja yg bertakhta di hati ini mampu membimbing dan mendidik diri ini menuju mardhatillah...dan yg mampu membahagiakn diri ini berlandaskan syariat dan sunnah rasulullah...ameennn...mak ayah ..rindu kalian semua...
 

.......KERINDUAN YANG TIADA DUA...... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez