Selasa, 21 April 2009

kene tag ngan bintu lagi..xpe2 len kali blanje kak anna cheesecake..

Dicatat oleh fahamianna di 11:39 PG 0 ulasan
1) Anda perlu printscreen wallpaper yang tengah anda guna sekarang,jangan tipu2 ek tak suka..
nilah yg sayer gunekan tuk wallpaper enset sayer..he3..yg kat laptop punye xleh ah...rahsieee


2)Bgtau nape anda suka wallpaper itu ?
sebab wajdi yg ensem...ngan cikngah yg cute..he3(perasan skit) xpelah..si wajdi buah hatiku..
jgn jeles 'beliau' itu....

3)Tag people to follow this question?

malas nk tag org eh...

tak mbohhh kene tag lagi...

Dicatat oleh fahamianna di 10:39 PG 1 ulasan
aduiiyyaa..kene tag lagi..xmboh...tapi kene jawab gok..sbb ader org tu suh jwab gop..copy paste je acii x???

1. Apakah hubungan awak dan dia?
hubungan cangne eh???anak adam kot..he3..xderlah..(vvip fii hayaatii...)


2. 5 impressions terhdp dia...

1) cang amr diab ( beliau yg cakap..bukan sayer eh..he3)
2) suke ngenat orang..
3) slalu kate nok nangis..entohler mmg suke nngis kot..jgn marah eh
4) slalu pensan..hahaha..klu xbgun2 juge bolehla simbah ngan air
5)suke tamboh 'g' bile cakap ganu..bende yg dop perlu tamboh beliau tamboh..ha3


3. Perkara yang paling memorable yang die lakukan kat awak

emmm..pe eh..haa..biarlah rahsie..


4. Perkara paling memorable yang dia kata pada awak..

eleh...kure2 dlm perahu..pure2 tak tau..da tau xyoh tanyelah...saman br tau..


5. Kalau die kekasih awak.. awak akan..

kalau die kekasih sayer????emmm...awak tanyelah die balik...rasenye ape
eh??kekasih??teman??sahabat??he3...dot..dot.dot...

6.Kalau dia jadi musuh awak.. awak akan dah lama...

nauzubillah..mntak jauh dijadikan musuh..sbb nabi saw tlh berkate..baikilah hubungan sesame
kamu..kerana kerosakan itu ibarat pisau cukur..aku tidak mengatakan cukur itu cukur
rambut tetapi cukur itu ibarat mencukur agama sendiri...


7. Kalau die kekasih awak.. dia perlu improve dlm.. nih..

ishh..xyah ah..itu rahsie kerajaan..

8. Kalau dia jadi musuh awak... mungkin kerana...

musuh??nauzubillah..beliau tak kan jd musuh sayer sbb beliau adalah..."beliau"lah..he3

9. Overall impression ttg dia..

biarlah menjadi rahsie kite berdue..klu beliau nk tau hubungi talian hayat...2010......haa kan da
ader no tu..call eh..


10. The most desirable thing to do to her/him..

emm..menjadi yg terbaik utk beliau...

11. Apakah awak rasa ttg pandangan org terhadap awak?...
pandangan mata selalu menipu..pandangan nafsu selalu melulu..pandangn hati itu yg paling
utama..jd pndanglah dgn hati yg bersih..kerana dr mate akan turun ke hati..

12. The character of you for yourself?

entoh..xtau..tanyelah pd org yg slalu memerhati..

13. On contrary, the character you hate about you..
xsukeee org buat tekejut..sbb klu org buat tekejut kat sayer rase mcm nak mati..


14. The most ideal person you want to be with?

yang syg diri ini kerana ALLAH bukan kerane paras rupe..sbb sayer xxlawo cam org len..he3..
tapi kite kene bersyukur dgn anugerah ALLAH yg kurniakan sifat yg cukup...


15. For people who like you.. tell sumthing about them..

suke sbb ape??jgn amik kesempatan yer...org bebudi kite berbahase..org memberi kite
merase..amacam??


16. Ten people you tag:

malas nk tag org eh..

17. No.2 ada hubungan dgn siapa?
dgn 'beliau' lah sape lg...

18. Is no. 3 female or male..

male kot..

ok??kholas yer...hehehe...kepada 'beliau' jgn tag sayer lagi eh...saman kang..





khas utk tatapan pakcik2 wajdi yg nakal n tak nakal..sbb wajdi der sorang jer makcik..

Dicatat oleh fahamianna di 10:18 PG 0 ulasan


muke budok wajdi yang nakal..ishhh..gerammmmmmm...ader ke patut wat muke gtu..

muke yg suke nok g kuor jalan2 ....

nasihat ibrahim bin adham...

Dicatat oleh fahamianna di 6:41 PG 0 ulasan
Syaqiq Al-Balkha meriwayatkan, pada suatu hari Ibrahim Bin Adham seorang ulama sufi sedang berjalan menelusuri pasar Bashrah.
Orang-orangpun berkerumun mengelilinginya ingin menanyakan masalah agama kepadanya.
Mereka bertanya tentang firman Allah SWT; UD’UNI ASTAJIB LAKUM.
(Berdo’alah kalian kepada-Ku, pasti Aku kabulkan).
Mereka berkata; “Kami sudah cukup lama berdo’a, tapi do’a itu tidak terkabul juga.”
Mendengar penuturan mereka,
Ibrahim Bin Adham berkata; “Hati kalian telah mati dari sepuluh hal
,
(1) Kalian meyakini Allah SWT, tapi kalian tidak menunaikan hak-hak-Nya,
(2) Kalian membaca Kitab Allah, namun kalian tidak mengamalkannya,
( 3) Kalian mengaku memusuhi iblis, namun kalian mengikuti jejaknya,
(4) Kalian mengaku mencintai Rasul, namun kalian meninggalkan ajaran dan sunnahnya,
(5) Kalian mengaku mencintai syurga, namun kalian tidak beramal untuk syurga,
(6) Kalian mengaku takut neraka, namun kalian tidak berhenti dari dosa,
(7) Kalian mengaku bahwa maut pasti tiba, namun kalian tidak mempersiapkan diri,
(8) Kalian sibuk membicarakan cela orang lain, namun kalian melupakan cela diri sendiri,
(9) Kalian menikmati rezki Allah, namun kalian tidak mensyukurinya,
(10) Kalian mengubur orang mati, namun kalian tidak mengambil pelajaran darinya.

Demikianlah nasihat Ibrahim Bin Adham yang sarat dengan hikmah dan ilmu tentang pertanyaan yang sering kita ungkapkan sehubungan dengan doa-doa kita yang tidak terkabul. Dia memberikan satu pedoman berdoa yang menekankan bahwa dikabulkannya doa seseorang sangat dipengaruhi oleh akhlak dan amal solehnya sehari-hari.
 

.......KERINDUAN YANG TIADA DUA...... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez